ایرانیان جهان

آخرين مطالب

تحولات اوکراین| رد ادعای اعزام نظامیان کره شمالی به روسیه ایالات متحده آمریکا

تحولات اوکراین| رد ادعای اعزام نظامیان کره شمالی به روسیه
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - پیشنهاد زلنسکی درباره "اولین گام" برای پایان دادن به درگیری، افزایش چالش آمریکا و اروپا در حمایت از اوکراین، اختصاص کمک نظامی جدید انگلیس به کی‌یف و حمایت پارلمان اروپا از تخصیص کمک 35 میلیارد یورویی به اوکراین، از رویدادهای مهم پیرامون جنگ هستند. - اخبار بین الملل -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نماینده دائم کره شمالی در سازمان ملل متحد اتهامات مطرح‌شده از سوی مقامات سئول و کی‌یف درباره اعزام نظامیان کره شمالی به اوکراین برای شرکت در درگیری‌ها در کنار نیروهای مسلح روسیه را شایعه‌ای بی‌اساس خواند و این ادعا را رد کرد.
خبرگزاری کره جنوبی "یونهاپ" به نقل از نماینده کره شمالی نوشت: «هیئت نمایندگی ما نیازی به پاسخ‌گویی به چنین شایعات بی‌اساس و کلیشه‌ای نمی‌بیند.» 
نماینده پیونگ‌یانگ در سازمان ملل افزود که این‌گونه اظهارات با هدف بدنام کردن کره شمالی و تضعیف روابط میان دو کشور مستقل مطرح شده است.
یک روز قبل خبرگزاری "NewsPim" به نقل از یک مقام آگاه در دستگاه اطلاعاتی کره جنوبی گزارش داد که سئول در حال بررسی اعزام کارشناسان نظامی خود به اوکراین است. این تصمیم در واکنش به شایعاتی مبنی بر حضور نیروهای نظامی کره شمالی در روسیه مطرح شده است. وزارت دفاع کره جنوبی نیز اعلام کرد که ممکن است به دلیل این گزارش‌های تأیید نشده، ارسال تسلیحات مرگبار به کی‌یف را بررسی کند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، این اطلاعات را متناقض توصیف کرده و گفت که همکاری‌های روسیه و کره شمالی علیه هیچ کشور ثالثی نیست و نباید موجب نگرانی شود.
در اواسط اکتبر، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که کره شمالی به‌طور عملی وارد درگیری نظامی در اوکراین شده است. با این حال، مارک روته، دبیرکل ناتو یک روز بعد یادآور شد کرد که بروکسل هیچ اطلاعاتی در اختیار دارد که این موضوع را تایید کند.
در ادامه می‌توانید تحولات مربوط به نهصد و هفتاد و سومین روز جنگ اوکراین را دنبال بفرمایید:
******
آمریکا و اروپا با چالش‌های بیشتری در حمایت از اوکراین روبرو می‌شوند
طبق اطلاعات شورای فدرال سوئیس و با استناد به گزارش‌های دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور، حمایت از اوکراین برای آمریکا و کشورهای اروپایی پیچیده‌تر از قبل شده است. در این سند تاکید شده: «در شرایط فعلی، زمان به نفع روسیه پیش می‌رود و این در حالی است که ارائه کمک‌های حیاتی مالی و نظامی به اوکراین برای ایالات متحده و اروپا از لحاظ سیاسی دشوارتر شده است.» 
بر اساس این بیانیه مطبوعاتی، اروپا با وضعیتی پیچیده روبرو است و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مسائل امنیتی به شدت به آمریکا وابسته هستند. پیش‌بینی می‌شود که در ماه‌های آینده، درگیری‌ها و بحران‌های موجود چالشی جدی برای کشورهای غربی باشند، زیرا واشنگتن درگیر انتخابات ریاست‌جمهوری و مسائل داخلی جدید خواهد بود.
کشورهای اروپایی همچنان به ارسال کمک‌های مالی و تسلیحاتی به اوکراین ادامه می‌دهند، اما برخی از این کشورها تأثیرات منفی این سیاست را به خوبی احساس کرده‌اند و برخی دیگر مخالف این خط مشی بوده و خواستار توقف کمکها و مذاکره برای پایان جنگ هستند.
زلنسکی: توقف حملات به زیرساخت‌های انرژی می‌تواند اولین گام برای پایان درگیری باشد
ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پیشنهاد کرد که توقف حملات به زیرساخت‌های انرژی از سوی هر دو طرف درگیری می‌تواند به عنوان نخستین گام برای حل‌وفصل مناقشه اوکراین در نظر گرفته شود.
زلنسکی شب گذشته در مصاحبه با روزنامه "فایننشال تایمز" گفت: «ما در اولین نشست [صلح] مشاهده کردیم که می‌توان در مورد امنیت انرژی تصمیم‌گیری کرد. به عبارت دیگر، میتوان به توافق رسید که ما به زیرساخت‌های انرژی آن‌ها حمله نمی‌کنیم و روس‌ها هم به زیرساخت‌های ما حمله نمی‌کنند.»
وی افزود که چنین توافقی می‌تواند «گامی مهم» به سوی کاهش تنش‌ها باشد.
کیم دات‌کام: کامالا هریس مسئول مرگ صدها هزار اوکراینی است
کیم اشمتز، کارآفرین آلمانی-فنلاندی و بنیان‌گذار پلتفرم‌های Megaupload و Mega که با نام "کیم دات‌کام" شناخته می‌شود، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، را به مرگ صدها هزار اوکراینی متهم کرد.
او در صفحه شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «شما در جنگ نیابتی خود علیه روسیه در اوکراین شکست خورده‌اید. 780 هزار اوکراینی به دلیل اقدامات شما کشته شدند. ترامپ درباره مشکلاتی که شما ایجاد کردید صحبت می‌کند. آیا این وضعیت جاری خوشحالی دارد؟ واقعاً؟»
کیم دات‌کام پیش‌تر در اواسط اکتبر گفته بود که ناتو و اوکراین در جنگ نیابتی خود به نمایندگی از آمریکا شکست خورده‌اند. او همچنین گفته بود که از ابتدا می‌دانسته است که اوکراین و ناتو در این جنگ شکست خواهند خورد. وی همچنین به رسانه‌های جهانی که پیروزی نظامی روسیه را نپذیرفتند، اشاره کرد و از مردم خواست به این رسانه‌ها اعتماد نکنند.
آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال می‌کند
جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، از اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر داد. به گزارش خبرگزاری "بلومبرگ"، این تحریم‌ها حتی شامل افرادی خواهد شد که در کشورهای ثالث به اهداف مسکو کمک می‌کنند.
یلن در این باره توضیح داد: «تحریم‌های جدید سختگیرانه‌ای اعمال خواهند شد که افرادی را که به کرملین کمک می‌کنند، از جمله واسطه‌ها در کشورهای ثالث، هدف قرار می‌دهد.»
بسته تحریم‌های جدید هفته آینده بطور رسمی اعلام خواهد شد. دولت آمریکا امیدوار است با این اقدامات، مانع از تجارت فناوری‌های حیاتی و دوگانه شود که ممکن است در عملیات‌های نظامی روسیه به کار گرفته شوند. پیش‌ از این در اواسط ماه سپتامبر، دولت ایالات متحده بسته تحریم‌های خود علیه روسیه را گسترش داده بود.
قصد انگلیس برای اختصاص 155 میلیون دلار کمک نظامی-دریایی به اوکراین
دولت بریتانیا کمک مضاعفی به ارزش 155 میلیون دلار برای حمایت از نیروهای دریایی اوکراین اختصاص داده است. این خبر توسط دفتر نخست‌وزیر کی‌یر استارمر اعلام شد.
در بیانیه منتشر شده در وب‌سایت دولت انگلیس آمده است: «بریتانیا 120 میلیون پوند اضافی به ائتلاف ظرفیت دریایی اختصاص می‌دهد و در حال جستجوی شرکایی برای تأمین مالی صدها پهپاد دریایی و رادارهای نظارتی برای محافظت از کریدور غلات است.»
یادآوری شده که این ابتکار با همکاری نروژ اجرا می‌شود و کشورها در حال یافتن متحدانی برای تأمین مالی 100 میلیون پوند اضافی برای تأمین تسلیحات بیشتر هستند.
همچنین روز گذشته مشخص شد که بریتانیا 2.26 میلیارد پوند به اوکراین به‌عنوان بخشی از وام گروه هفت (G7) اختصاص می‌دهد. این مبلغ از دارایی‌های مسدودشده روسیه تأمین می‌شود و کل وام گروه هفت به 50 میلیارد دلار می‌رسد.
وزیر خارجه لهستان درباره اخراج سفیر روسیه هشدار داد
رادوسلاو سیکورسکی، وزیر امور خارجه لهستان، اعلام کرد که احتمال اخراج سرگئی آندریف، سفیر روسیه در ورشو، وجود دارد.
سیکورسکی شب گذشته در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: «اگر ما سفیر روسیه را اخراج کنیم، آن‌ها نیز همین کار را خواهند کرد. هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم، اما در صورت تکرار اقدامات مخرب مسکو، این گزینه منتفی نیست.»
او همچنین اشاره کرد که محدودیت‌هایی برای جابه‌جایی دیپلمات‌های روسی در لهستان اعمال شده است تا از فعالیت‌هایی که با وضعیت دیپلماتیک سازگار نیست، جلوگیری شود.
در همان روز اعلام شد که وزارت خارجه لهستان تصمیم به بستن کنسولگری روسیه در شهر پوزنان گرفته است. سیکورسکی بار دیگر بدون ارائه مدرک، سرویس‌های اطلاعاتی روسیه را به تلاش برای خرابکاری در لهستان متهم کرد و این تصمیم را در راستای مقابله با «جنگ ترکیبی» روسیه علیه لهستان و متحدانش در ناو توصیف کرد.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در واکنش به این اظهارات گفت: «وزیر امور خارجه لهستان چیزی جز این کار بلد نیست.»
حمایت پارلمان اروپا از تخصیص 35 میلیارد یورو از دارایی‌های مسدود روسیه به اوکراین
پارلمان اروپا روز سه شنبه در جلسه‌ای در استراسبورگ به تخصیص وامی 35 میلیارد یورویی به اوکراین که توسط کمیسیون اروپا پیشنهاد شده بود، رأی داد. این وام قرار است از دارایی‌های مسدودشده روسیه تأمین و بازپرداخت شود.
رأی‌گیری در این خصوص به‌صورت الکترونیکی برگزار شد و از مجموع 635 نماینده حاضر، 518 نفر به تخصیص وام رأی مثبت دادند، 56 نفر مخالف بودند و 61 نماینده رأی ممتنع دادند.
پس از تأیید پارلمان اروپا، این موضوع برای بررسی نهایی به شورای اتحادیه اروپا ارجاع خواهد شد که انتظار می‌رود تا پایان هفته جاری تصمیم‌گیری شود.
لاوروف: غرب گرجستان را به جنگ با روسیه تحریک می‌کند
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که هیچ دلیلی برای رد سخنان بیدزینا ایوانیشویلی، رئیس حزب حاکم "رویای گرجی"، درباره پیشنهاد غرب برای آغاز جنگ علیه روسیه وجود ندارد.
لاوروف شب گذشته در حاشیه نشست بریکس در کازان در پاسخ به سوال خبرنگاران در این باره گفت: «هیچ دلیلی برای باور نکردن مقامات تفلیس نمی‌بینم. آن‌ها مکالماتی با کشورهای غربی را مطرح می‌کنند که به‌طور مستقیم گرجستان را به اقدام نظامی علیه روسیه تشویق کرده‌اند. من هیچ دلیلی برای عدم اعتماد به اظهارات شنیده شده در تفلیس ندارم.»
پیش‌ از این، ایوانیشویلی در مصاحبه‌ای تلویزیونی فاش کرد که یکی از مقامات ارشد غربی به ایراکلی گاریباشویلی، نخست‌وزیر پیشین گرجستان، پیشنهاد داده بود که جنگی علیه روسیه را آغاز کند تا مسکو از لحاظ نظامی تضعیف شود.
انتخابات پارلمانی گرجستان قرار است در تاریخ 26 اکتبر برگزار شود. ایرکالی کوباخادزه، نخست‌وزیر گرجستان معتقد است که این انتخابات را باید «به‌عنوان همه‌پرسی بین جنگ و صلح» در نظر گرفت.
با نزدیک شدن به تاریخ انتخابات، فشارهای غرب بر گرجستان افزایش یافته است. در 15 اکتبر، دولت بریتانیا تصمیم گرفت گفت‌وگوهای دفاعی خود با گرجستان را متوقف کند. سفیر انگلیس، گرت وارد، اعلام کرد که مذاکرات سطح بالای برنامه‌ریزی‌شده بین وزرای دفاع دو کشور نیز لغو شده است.
پیش از این دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین یادآور شد که غرب در تلاش است بر تحولات گرجستان تأثیر بگذارد. او افزود، روسیه در امور داخلی گرجستان دخالت نکرده و در آینده نیز قصد چنین دخالتی را ندارد.
گرجستان تحت فشار برای گشودن جبهه دوم علیه روسیهنخست‌وزیر گرجستان: حل‌ مناقشه با روسیه اولویت اصلی ماستمخالفت گرجستان با ایجاد جبهه جدید برای درگیری با روسیه انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1241282/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اعلام برنامه مسابقات تیم ملی هندبال بانوان در هند

(عکس) ستاره پرحاشیه مرد سال فوتبال آسیا شد

طارمی مرد لیگ قهرمانان اروپا است

یک نبرد خیلی «خاص» برای «آقای خاص»

اهداف آنکارا از تغییر نام آسیای مرکزی به ترکستان| تشدید رقابت ترکیه با روسیه و چین

3 ماهواره چین به فضا پرتاب شدند

دعوت از چهره ضدایرانی طالبان؛ دهن‌کجی به بحران بی‌آبی سیستان‌وبلوچستان!

تغییرات جمعیتی مهاجران افغانستانی در ایران؛ واقعیت یا تئوری توطئه؟

نظارت آمریکا بر نفتکش‌های شبح روسیه

جنگ افروزی علیه ایران؛ جنگ بزرگ در راه است؟ سناریوی تندرو‌های آمریکایی چیست؟

آخرین تحولات اوکراین| پیشنهاد زلنسکی درباره اولین گام برای پایان دادن به درگیری

بلینکن: زمان پایان جنگ در غزه فرا رسیده/ برای دستیابی به تفاهم‌های شفافی در خصوص حکمرانی و امنیت در غزه کار می‌کنیم/ زمان آن فرا رسیده است که اسرائیل «موفقیت نظامی» خود را به «موفقیت استراتژیک» تبدیل کند

کمیته‌های مقاومت فلسطین:آمریکا حامی اسرائیل و تروریسم آن است

در کنار طلا، نقره هم همچنان رو به بالاست؛ بالاترین سطح 12 ماهه

نصیحت مشاور رهبر انقلاب به حاکمان امارات: بیشتر تامل کنید

برگزاری نشست عربی-اسلامی به میزبانی عربستان در ابتدای نوامبر

فیلم | سرباز ارتش آمریکا در اعتراض به جنگ غزه، لباس نظامی خود را در آورد

سرمقاله قدس/ چرایی و چگونگی رویکرد اخیر انصارالله علیه صهیونیست‌ها

سرمقاله وطن امروز/ بازدارندگی فراهسته‌ای

الگو گرفتن نوجوان فلسطینی از شهید سنوار، سربازان صهیونیست را عصبی کرد!

بلینکن وارد ریاض شد

آلمان کاردار کره‌ شمالی را احضار کرد

بورس باز هم ریخت

افزایش تنش‌های انتخاباتی آمریکا بیت‌کوین را نزولی کرد

رئیس سازمان بورس: سهامداران صبور باشند

53 تن شمش طلا وارد کشور شد

10 درصد تخفیف برای کاربرهای آخرین خبر

1.5 میلیارد دلار گوشی تلفن همراه وارد کشور شد

ملاقات عمومی سرپرست بنیاد شهید تهران بزرگ با جانبازان و خانواده‌های جامعه هدف

اختلاس و ارتشا در شرکت صنعتی کرمان

بی‌عملی وزارت آموزش در کاهش نابرابری آموزشی

افغانستان از شرکای اصلی تجاری خراسان رضوی

قائم‌پناه: توزیع فقر هنر نیست/همه سرمایه‌داران را مفسد نبینیم

معرفی فرصت های سرمایه گذاری شهر فرودگاهی امام (ره) در نمایشگاه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

سوپرایز اول ظهری برای کارمندان/ پروژه افزایش حقوق کلیک خورد

متکی: روسیه به تعهدش درباره موشک‌های اس 300 و 400 عمل کند

کیش اینوکس؛ راه‌کارهایی برای سرمایه‌گذاری مطمئن

همه سرمایه‌داران را مفسد نبینیم

بانک‌ها به جای بنگاه‌داری به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران کمک کنند

نیویورک تایمز: چین، روسیه و ایران از بریکس برای به چالش کشیدن قدرت ایالات متحده در حوزه تحریم اقتصادی استفاده می کنند

همتی: بریکس مانع یکجانبه‌گرایی آمریکا و غرب خواهد بود

رسانه‌های عرب زبانی که بوق تبلیغاتی اسرائیل شدند

رونالدو چهارم، طارمی هفتم و الدوساری پانزدهم/ اکرم عفیف مرد سال فوتبال آسیا شد!

رویارویی دختران هندبال ایران با ژاپن در گام اول

اسامی بازیکنان برتری آسیا منتشر شد؛ اکرم عفیف در صدر قرار گرفت

برنامه مسابقات هندبال زنان آسیا اعلام شد؛ ژاپن نخستین حریف ایران

اکرم عفیف مرد سال فوتبال آسیا شد؛ پایان حکمرانی 9 ساله سون هیونگ مین

اکرم عفیف مرد سال فوتبال آسیا شد! | رتبه جالب مهدی طارمی

جایگاه عجیب مهدی طارمی به عنوان بازیکن برتر آسیا؛ اکرم عفیف بیشترین امتیاز را کسب کرد

مهدی طارمی نه، اکرم عفیف بهترین بازیکن آسیا شد